ubywa płyty chłodniczego ze zbiorniczka? Jezeli tak to na 90% głowica.
No niekoniecznie, nieszczelność w układzie, może być również chłodnica EGR.
Dym jest zaraz po odpaleniu, czy cały czas dymi.
Doczytałem, podczas przyśpieszenia.
Witam wszystkich,
zarejestrowałem się ponieważ zamierzam kupić nowego Scouta z silnikiem 2.0TDI (+DSG). Mam parę pytań - myślę, że użytkownicy forum a zarazem właścicieli Octavii lub O. Scoutów będą w stanie mi pomóc
1. czy nawigacja Amundsen ma gniazdko na karty SD i potrafi odczytywać mp3 z karty SD? Niby w opisie jest SD, ale na zdj. nigdzie nie widać (np. na Columbusie jest doskonale widoczne)
2. jak jest z dokładnością i aktualnością map do Amundsena (chodzi mi głównie o Polskę)? Jak często są aktualizacje i jak drogie?
3. Czy nawiagacja potrafi gadać do użytkownika po polsku?
4. Czy jak się zamówi w Scoucie reflektory ksenowowe, to będą one wyposażone w funkcję doświetlania (skrętne)? Niby w konfiguratorze nic na ten temat nie ma (a np. w L&K piszą że są skrętne) ale z kolei w broszurce piszą o modułach skrętnych również w Scoucie.
5. Czy Scout ma fabyrczne światła do jazdy dziennej? W opcjach do zamówienia są światła dzienne LED. I teraz nie wiem czy ma zwykłe dzienne a można dokupić LEDy czy też nie ma dziennych w ogóle)
6. jaki jest przeciętny koszt przeglądu w ASO (tak już ze wszystkim: przegląd, olej, ew części do wymiany itp)?
Rzeczy jasna pytałem o większość tych rzeczy w salonie - ale sprzedawca na większość pytań odpowiada coś w stylu "yy, nie jestem pewny" albo "chyba tak" lub "chyba nie"... więc myślę że Użytkownicy forum będą w stanie mi bardziej pomóc
Pozdrawiam, Tomek
(być może dołączę do Was na stałe - jeśli kupię jednak Skodę
PS. czy ktoś z Was może ma Scouta w kolorze białym? Albo widział gdzieś zdjęcia? Bo waham się między białym, beżowym a srebrnym. Zdjęć białego Scouta praktycznie nigdzie nie można znaleźć.
5. Czy Scout ma fabyrczne światła do jazdy dziennej? W opcjach do zamówienia są światła dzienne LED. I teraz nie wiem czy ma zwykłe dzienne a można dokupić LEDy czy też nie ma dziennych w ogóle)
Generalnie obecnie każde nowe auto MUSI być wyposażone w światła do jazdy dziennej.
Jednak jak one będą rozwiązane - decyzja producenta.
W moim scoucie dokupiłem dzienne ledy i są one ZAMIAST przeciwmgielnych
Generalnie obecnie każde nowe auto MUSI być wyposażone w światła do jazdy dziennej.
Jednak jak one będą rozwiązane - decyzja producenta.
Właśnie - rozwiązania producentów są różne i często dyktowane kosztami, lub chęcią dodatkowego zysku. Np. w Qashqai-u, którego typowałem do zakupu na równi z Octavią, dzienne - to światła mijania, włączające się automatycznie przy uruchomieniu zapłonu (typowe światła dzienne są za dopłatą). Podobnie jest chyba w ASX-ie. Niby w Octavii jest podobnie (zależnie od wersji wyposażenia), ale jakoś oferta Skody bardziej mnie przekonała...
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
ad 1. Jest karta SD, odczytuje pliki mp3. Jest ona pionowo po lewej stronie ekranu.
ad 2. aktualizacje są co rok, można sobo ściągnąć za free. Ori to koszt ok. 100 EUR
ad 3. nie
ad 4. ksenony są skrętne, można to oczywiście wyłączyć w maxi-dot
ad 5. ??? są albo przeciwmgielne, albo LEDY dzienne. Razem nie da rady, no ale dokłądnie nie pamiętam.
ad 6. pierwszy przegląd po 30000 km to koszt 600-900 PLN w zależności do którego ASO pojedziesz
Dzięki wszystkim za pomoc. Możliwość odtwarzania mp3 z karty to kolejna rzecz, która przemawia za nawigacją. No i nie trzeba już kupować MDI.
Natomiast ze światłami wygląda na to że albo halogeny albo dzienne. A jak się dziennych nie zamówi to po prostu automatycznie będą się włączać mijania, dobrze kombinuję?
Jakby ktoś jeszcze kiedyś szukał zdjęć białego Scouta, to tu znalazłem kilka, może się komuś przyda: link swoją drogą, nie wiedziałem że Skody są też sprzedawane w Nowej Zelandii
Pozdrawiam
W salonie koło mnie właśnie stoi biały Scout. Szczerze przyznam, że wygląda świetnie . Do tej pory miałem odczucie, że srebrny sprzed FL wygląda najatrakcyjniej - jednak teraz zmieniłem zdanie - biały Scout po FL RULEZZ!!!
Nie chcę też wciskać nosa w nieswoje drzwi, ale jesteś pewnien TDi - też mam Tdi, ale gdybym kupował dziś to wybrałbym TSI
A możesz zdradzić co to za salon? bo jedna z rzeczy, która mnie przeraża to czas oczekiwania - w salonach w których rozmawiałem mówili że praktycznie nie ma Scoutów od ręki, wszystko do produkcji. Spróbuję do nich zadzwonić, może akurat tamten ma wyposażenie które mi w miarę będzie pasować - i wtedy byłby praktycznie natychmiast.
Nad TSI też się mocno zastanawiałem (nie dość że dużo tańszy to jeszcze to przyspieszenie - ale uparłem się na DSG, a tego z TSI się nie da kupić. Do tego przejechałem się ostatnio u dealera Yeti'm 2.0 TDI z DSG i przejażdżka tym bardziej utwierdziła mnie w przekonaniu że chcę mieć DSG
A możesz zdradzić co to za salon? bo jedna z rzeczy, która mnie przeraża to czas oczekiwania - w salonach w których rozmawiałem mówili że praktycznie nie ma Scoutów od ręki, wszystko do produkcji. Spróbuję do nich zadzwonić, może akurat tamten ma wyposażenie które mi w miarę będzie pasować - i wtedy byłby praktycznie natychmiast.
Nad TSI też się mocno zastanawiałem (nie dość że dużo tańszy to jeszcze to przyspieszenie - ale uparłem się na DSG, a tego z TSI się nie da kupić. Do tego przejechałem się ostatnio u dealera Yeti'm 2.0 TDI z DSG i przejażdżka tym bardziej utwierdziła mnie w przekonaniu że chcę mieć DSG
Podpowiem tylko, że ja swojego odebrałem po 7 miesiącach. Nad białym tez myślałem ale odpuściłem, bo to nie metalik.
tk439, pewnie, że mogę to salon w wawie na sokratesa Pol-Mot numer (022) 569 91 10, (022) 569 91 20. Jak chcesz to podejdę w sobotę i cyknę parę fotek - mieszkam 60 metrów od tego salonu.
DSG fajna sprawa, ale 160 kucy też daje porównywalną ilośc frajdy. Kupiłem TDi bo taki stał w Emidzie na Conrada a potrzebowałem szybko auto, ale w zeszłym tygodniu stanał na swiatłach koło mnie koleś Octą TSI - dopadłem go dopiero 3 swiatła dalej na czerwonym
Jeżdże autem na codzień i chciałbym do miasta DSG, ale największa frajda to wyjazd gdzies w trasę, np. wyobraź sobie, że jedziesz z Krakowa do Wadowic i musisz wyprzedzic cos - wtedy 140 koni z TDi czasem brakuje - zwłaszcza na wyższych biegach.
Nie twierdzę że to muł, bo Nm dają fajne wrażenie, ze auto jest mocniejsze niż naprwadę.
Poza tym obliczyłem że przy moich około 22k m rocznie, przy różnicy cen Pb i ON około 15groszy i spalaniu 2,5l wyższym w PB po 5 latach zaoszczędzę koło 3k PLN na dieslu - który jest droższy o prawie 11k. Jak wsadzisz 11k ma lokatę 6% na 5 lat to po odjęciu Belki dostaniesz ponad 2700 - to co to za interes???
Poza tym jak chcesz TDi+DSG+jakieś duperele to wyskoczysz ze 120k PLN, to dlaczego nie myslisz o Superbie 1.8TSI 4X4 i to w wysokiej konfiguracji??? Zaręczam ci, że Scout może i wygląda jak auto z pazurem, ale superb jest 3xfajszy a wiem co mówię, bo mnnie teściowa moja ukochana, sama słodycz, wręcz anioł notorycznie kope w plecy kolanami, a fotelik dla małego terrorysty - model tyłem do kierunkujazdy - ledwie wlazł i to za pasażera. Po 3 latach jeżdżenia Scoutem powiem tak, kocham to auto, mało pali, dobrze jeździ, w zimie jest bajka niezależnie od koloru nawierzchni, ale następny będzie superb combi 1.8 4x4 HOWGH (lub 3,6 jak dostanę zwrot podatku od głupoty z Totka .
Ale dalej twierdzę - Biały Scout po FL wygląda zajefajnie )
Wybaczcie to przydługie wynurzenie, ale jestem po kilku browarkach
aaaaa i olej Amundsena - kupisz od Grygy'ego Columbusa z 2-3k to ci w salonie wsadzą, żebys nie stracił gwarancji.
Dzięki, zadzwonię do nich zapytać co to za wersję scouta mają na salonie. Jakby Ci się chciało to i za fotki będę wdzięczny
Domyślam się, że TSI daje niesamowitą frajdę Różnica w cenie jest tak duża, że praktycznie nie do odrobienia na paliwie (przy moich 40 kkm/rocznie), ale uparłem się już dawno że następny samochód to będzie automat. A z kolei obawiam się auta bez napędu na 4 w zimie (jednak już się przyzwyczaiłem do tego że wjadę prawie wszędzie - aktualnie jeżdżę Nissanem Navarą ) Jasne, że Octavia to nie typowa terenówka, ale 4x4 na śliskim powinno się dobrze zachowywać.
Cena - rzeczywiście Scout w mojej konf. to 120k (i dealer coś nie bardzo chce zejść niżej). Właśnie dziś byłem oglądać konkurencję - za 130k można mieć Opla Insignię automat 4x4 160KM, do tego ze skórą (w Oct. nie liczyłem skóry do tej ceny) i niesamowicie fajnymi fotelami. No i zaczynam trochę zmierzać w stronę Opla - tylko nie mam się jak przejechać Insignią z automatem - dealerzy nie mają aut do testów... Obawiam się że skrzynia może nie być tak dobra jak volkswagenowskie DSG.
Hmm, konfigurator ma błędy czy ja słabo szukam? Z Superbem 1.8 TSI jest jak z Octavią - albo DSG albo 4x4. Jedno i drugie razem - nie ma (4x4+DSG - tylko diesel i 3.6 TSI).
Peugeot 508 - jakoś mnie samochody na F nie przekonują
BTW, pytałem o tego białego Scouta w Wa-wie - zamówiony przez klienta, także nie do sprzedania. Też twierdzą że Scouty tylko na zamówienie do produkcji.
tk439, no owszem nie ma 4x4 i dsg razem - oprocz 3,6 i TDi 140KM
Co do Puga508 - poszukaj na podforum motojournal tam zalozylem caly watek o 508. Ja tez mam uprzedzenia do F ale po przejazdzce 508 bylem mocno zaskoczony
twoja kasa, twoja decyzja ale za 120k lepiej kupic cos wiekszego niz nadmuchany kompakt IMHO.
fotki i tak ci zrobie o ile nie sprzatna go do soboty.
Mihau ma racje - z tego co tu czytam to warto do Danielcia uderzyc.
Komentarz